همواره هلدینگهای موفق از الگویی یکسان مشتمل بر 3 اصل بینش ارزشآفرینی، ویژگیهای سازمانی متمایز و کانون تجارت پیروی میکنند. سبکهای نظارت در ستاد نیز براساس دو مؤلفه برنامهریزی و کیفیت بصورت برنامهریزی استراتژیک، کنترل استراتژیک و کنترل مالی اعمال میشود. لذا با توجه به اصول فوق و طبق ماده 3 اساسنامه موضوع فعالیت هلدینگ بازرگانی شاهد بدین شرح میباشد:
- تأسیس و ایجاد کارخانجات و واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی، ساختمانی و شرکتها و اداره آنان و مشارکت در سایر شرکتها و تأسیس شعبه یا نمایندگی در داخل و خارج از کشور، خرید و فروش، نگهداری و اداره و کارگزاری سهام.
- اخذ نمایندگی، ایجاد شعبه و اعطاء نمایندگی در داخل و خارج از کشور و اخذ مجوزهای لازم به منظور اجرای طرحهای تولیدی جدید و یا توسعه و تکمیل کارخانجات تولیدی.
- مبادرت به کلیه عملیات بازرگانی اعم از خرید یا فروش واردات و صادرات و انجام هرگونه معاملات مجاز داخلی و خارجی.
- استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری بانکها و مؤسسات اعتباری.
- اعطای تسهیلات به شرکتهای تابعه و وابسته.
- تشویق و تسهیل امر سرمایهگذاری برای اشخاص حقیقی و حقوقی.